Ekonomik Karadeniz
Notice: Undefined index: level in /home/u8421094/voyelletour.com/v1/turdetay.php on line 171

EKONOMIK KARADENIZ

1.GÜN / KUŞADASI-NAZİLLİ-KASTAMONU

Siz değerli misafirlerimizle Acentamızın belirlediği noktalarda saat …’de buluşuyor, Karadeniz’in en güzel yaylalarını ve tarihi mekânlarını göreceğimiz, Karadeniz Fırtınası turumuz için gece yolculuğumuzla başlıyoruz.

2.GÜN / KASTAMONU-SİNOP-SAMSUN

Sabah saatlerinde birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan Kastamonu’da sabah kahvaltımızı alıyoruz. Kahvaltının hemen ardından Ulusal kahramanlarımızdan Şerife Bacı Heykeli'ni, Saat Kulesi, Hükümet Binasını ve Milli marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’un T.B.M.M kabulünden önce, Milli Mücadele yıllarında İstiklal Marşımızı okuduğu Nasrullah Camisi ve Şadırvanını görüyor, Kastamonu’nun Ünlü Çekme Helvasının tadına bakıyoruz. Kastamonu gezimizi tamamladıktan sonra Dranaz Geçidi üzerinden, Türkiye’nin en kuzey ucunda şehri olan Sinop’a varıyoruz. Öğle yemeğimizi Sinop’a has Cevizli Mantı şeklinde aldıktan sonra Kotra Atölyesi, Âşıklar Caddesi, Sinop kalesi, Diyojen Heykeli, Kumyalı ve Sabahattin Ali’den Ruhi Su’ya çok sayıda ünlünün mahpusluk yaşadığı “deli dalgaların duvarlarını yaladığı” ünlü Sinop Cezaevi'ni görüyor, öğle yemeğimizi Sinop’a has Cevizli Mantı şeklinde aldıktan sonra Hamsilos Fiyordunu geziyoruz. Sinop gezisinin ardından Atamızın Samsun’a çıkışının 100. yılının kutlandığı Kurtuluş mücadelemizin önemli şehri Samsun’a varıyor, otelimize yerleşiyoruz. SAMSUN ARİPSAS OTEL

3.GÜN / İLK ADIM ANITI- GÖĞECELİ CAMİİ-GİRESUN KALESİ-AYASOFYA-SULTAN MURAT YAYLASI

Kahvaltının ardından, Samsun halkının Ata'mıza hediyesi olan ve ünlü Avusturyalı Heykeltıraşa yaptırdıkları İlk Adım Anıtı’nı görmeye gidiyoruz. Rehberimizin anlatımları eşliğinde İlk Adım Anıtı fotoğraflıyor, Yeşilırmak kenarına kurulu Çarşamba’ya hareket ediyoruz. Anadolu topraklarında 1206 yılında inşa edilen en eski Çivisiz Ahşap Cami Göğceli Camisi’ni ziyaret ediyor, Amazonlar Şehri Terme Miliç (TERMOSOS) ve Kral Mitridat’ın kurduğu Ünye’yi (Midrebolu’ya) takiben,Kirazın Dünyaya Yayıldığı Şehir’’ Giresun’da Kalesinde muhteşem Giresun manzarası eşliğinde öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemek sonrasında Kemençenin Anavatanı olarak kabul edilen Görele üzerinden, 4000 yıllık kadim şehir Trabzon’da 257 yıl Kommenos Devleti’ne ev sahipliği yapmış, İstanbul’daki Ayasofya’nın benzer şekliyle inşa edilen “Kutsal Bilgelik” anlamındaki Ayasofya’yı geziyoruz. Duvarlarda resmedilen freskleri rehberimizden dinledikten sonra, el sanatlarından Kazaziye, Telkâri ve Trabzon Hasır işçiliğini göreceğimiz dükkân gezisini tamamlıyor, 2000 rakımda, dağların zirvesinde, sis denizinde muhteşem bir manzaraya şahitlik edeceğiniz otelimize varıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama

SULTAN MURAT YAYLASI TAŞKIN HOTEL

3.GÜN / UZUNGÖL-FIRTINA&ÇAT VADİSİ-ZİLKALE-ÇİNÇİVA-AYDER YAYLASI

Kahvaltı sonrasında yayladan iniyor, Solaklı Vadisi’ni takiben Soğanlı Dağları’nın eteklerinde 1090 rakımlı Uzungöl yolculuğumuza başlıyoruz. Soğanlı Dağlarının eteklerinde bölgenin en yaşlı ormanlarına ev sahipliği yapan ve 1600lü yılların başında Haldizen Deresi’nin heyelan sonucu kapanmasıyla oluşan Uzungöl’de yürüyüşümüzün sonunda fotoğraf molası veriyoruz. Uzungöl’den ayrılıyor ve Türkiye’nin en çok yağış alan ili Rize Çayeli’nde öğle yemeğimizi, Meşhur İspir Kuru Fasulyesi ve Tereyağlı Pilav şeklinde alıyoruz. Yemek sonrası yöresel dokuma tezgâhlarında 300 yıl öncesine dayanan Rize Bezinin işlenişi hakkındaki bilgileri alıyor, Hemşin usulü yazmaları bağladıktan sonra, yeşilin her tonunu göreceğiniz, endemik bitki türleri bakımından zengin bir faunaya sahip Fırtına Vadisi’ne giriş yapıyoruz. EKSTRA olarak düzenlenecek olan ZİLKALE turu Çamlıhemşin' e ulaşıyoruz. Çamlıhemşin’de bizleri bekleyen minibüslerimizle Çat Vadisi’nde Laz konaklarını ve Şenyuva Köyü’ndeki bölgenin en eski kemer köprüsü Çinçiva Kemer Köprüsünü görüyor, Sevdaluk dizisinin çekildiği mahalle içindeki evlerin arasında kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Çinçiva’dan ayrılıyor, sarp bir kayanın üzerine inşa edilen vadi tabanından 100 mt. Yüksekliğindeki Zil Kale’yi rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Verçenik Dağlarının muhteşem görüntüsü eşliğinde 1400 rakımlı sırtını Kaçkar Dağlarına dayamış Ayder Yaylası’na çıkıyoruz.  Gelintülü Şelalesi, Kalegon Mevkii, Şenlik Düzü gezileri sonrasında, otelimize yerleşiyor, akşam yemeğine kadar dinleniyoruz. Ayder Yaylasında otelimizde Tulum ve Horona duruyor, akşam yemeğimizi alıyoruz. Konaklama AYDER AHŞAP (ORİS) OTEL

4. GÜN / GÜRCİSTAN BATUM ŞEHİR TURU-SÜRMENE BIÇAK ATÖLYESİ-ÇAY FABRİKASI-TRABZON

Kahvaltı sonrasında EKSTRA olarak düzenlenecek olan Gürcistan Batum turumuz için Sarp Sınır Kapısı’na hareket ediyoruz. Kapıdaki gümrük işlemlerimizi tamamlıyor, Batum gezimize St. Andrew Heykeli ve Apsaros Kalesini izleyerek başlıyoruz. Okaliptüs ağaçları eşliğinde Ters Bina ve Ardagavi Gölü, Çarlık Dönemi Virgin Mary Kilisesi, 130 mt.lik Alfabe Kulesi, Kvesitadze’nin göz kamaştırıcı Ali ile Nino Heykeli şehir içerisinde ilk göreceğimiz noktalar. Kısa mola sonrasında Poseidon Heykelinin bulunduğu Neptün Meydanı ve Opera Drama Binası, Abashidzade Bulvarında Astroloji Saati, Medea Heykeli, Avrupa Meydanı, St. Nicolas Kilisesi, Avrupai Piazza Meydanı, Orta Camii ve Osmanlı dönemi Fener Kulesini gördükten sonra öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğimizin ardından Batum’dan ayrılıyor Türkiye’ye giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra, Karadeniz sahil yolunu takiben Sürmene Manahos Deresi kenarında kurulu olan Meşhur Sürmene Çakıları ve Bıçaklarını göreceğimiz dükkânımıza uğruyoruz. Bıçaklar hakkındaki bilgilerin alınması ve vereceğimiz kısa molanın ardından Karadeniz’e özgü tatlarıyla harmanlanmış çaylarımızı, işlenişini görüyor, otelimize yerleşiyoruz.

Akşam yemeği ve konaklama TRABZON DEMİRGRAND OTEL

5. GÜN: SÜMELA MANASTIRI-ATATÜRK KÖŞKÜ-AKÇAABAT-KUZALAN ŞELALESİ-MAVİ GÖL-GİRESUN

Kahvaltının ardından, uzun bir tadilat sonrasında kapılarını yeniden ziyaretçilere açan Sümela Manastırı’na doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Ünlü Seyyahlar Evliya Çelebi ve Marco Polu’nun izini takiben, Altındere Milli Parkı içerisinde Karadağ’ın eteğinde, 1650 yıllık geçmişe sahip Sümela Manastırı karşılıyor bizleri. Aracımızla belli bir noktaya kadar çıkıyor, 200 mt.lik yürüyüşle 1150 mt. Yüksekteki manastırda Ayazma, Kaya Kilisesi, freskleri, görerek bu muhteşem yapının tarihini rehberimizden dinleyip, manzara tepesinde fotoğraf çekimi sonrası (2015 yılında başlayan tadilat nedeniyle geçişi süreyle kapalı bulunmaktadır. Manastırın Mayıs 2019 Sezonunda açılacağı belirtiliyor.) Sümela Manastırından ayrılıyor, Trabzon Kalesi eşliğinde 390 rakımda Soğuksu Mevkii’ne çıkıyor, 1890 yıllarda Rum Bankerlerinden Kabayanidis’in Barok Mimaride yaptırdığı, Ata’mızın Trabzon’u üç kez ve son ziyaretinde konakladığı, Atatürk Köşkü’nü geziyoruz. Rehberimizin köşk anlatımlarını dinledikten sonra, araçtaki yerlerimizi alıyor, öğle yemeğimizi Meşhur Akçaabat Köftesi şeklinde alıyoruz. Yemeğimizin ardından, yeni çevre çalışmaları ile turizme açılan Mavi Göl’ü fotoğraflamaya gidiyoruz. Tatlı su ile sodalı suyun bir araya gelmesiyle oluşmuş olan Turkuaz Renkleriyle ünlü Mavi Gölleri gördükten sonra Kuzalan Tabiat Parkına gidiyoruz. Pınarlı Köyü sınırları içerisinde 20 metreden akan görüntüsüyle doğa harikası Kuzalan Şelalesini fotoğrafladıktan sonra konaklama alacağımız otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama ve akşam yemeği BULANCAK BAŞOĞLU OTEL

6. GÜN / ORDU BOZTEPE-YASON BURNU-BANDIRMA VAPURU-ÇORUM

Kahvaltının ardından, dağ eteğindeki şehir Ordu’da (COTYORA) varıyoruz. Mavi ile yeşilin buluştuğu Karadeniz’in Kapadokya’sı olarak da anılan Ordu’da 530 rakımlı Boztepe’ye Teleferik ile çıkıyor, Karadeniz ve Ordu’nun muhteşem manzarasına tanıklık ediyoruz. Kahvelerimizi içtikten sonra Ordu’dan ayrılıyor, sakin Şehir unvanlı Perşembe (VONA) üzerinden “Güneşin Deniz’de Yüzdüğü Yer” olarak tabir edilen altın post efsanesinin geçtiği İason Burnunu ve Kilisesini görüyoruz. Karadeniz’in en uzun yarımadasındaki yürüyüşümüzün sonrasında 19 Mayıs 1919 tarihinde Gazi Mustafa Kemal ve mücadele arkadaşlarını Samsun’a ulaştıran Bandırma Gemisi’ni, (Birebir boyutta maket) Ata’mızın en sevdiği müzikler eşliğinde geziyoruz. Öğle yemeğinin alınmasının ardından Samsun’dan ayrılıyor ve Çorum’da alacağımız Leblebilerin ardından, yolda vereceğimiz gerekli molaların eşliğinde Nazilli ve Aydın’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz.

7. GÜN: SAATLERİNDE VARIŞ. (CUMA)

Gece saatlerinde siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakıyor bir başka gezimizde görüşmek dileğiyle vedalaşıyoruz.