Kazdağları - Ayvalık - Cunda
Notice: Undefined index: level in /home/u8421094/voyelletour.com/v1/turdetay.php on line 171

KAZDAĞLARI - AYVALIK - CUNDA

1.GÜN

Siz değerli misafirlerimizle Acentamızın belirlediği noktalarda saat 04:00’de buluşuyor, Kazdağları ,Ayvalık, Cunda gezip ve tarihi göreceğimiz turumuza gece yolculuğumuzla başlıyoruz.

ilk durağımız Balıkesir’e bağlı bulunan Cunda Adası. Burası Rum sokaklarını andıran sakin ve dingin bir yer. Sokaklarında yürüken keyif alacağınızı düşünüyoruz.

Gezilcek yerleri ise şöyle; muazzam bir manzara sahip olan Aşıklar Tepesi, Yel Değirmeni ve Agios Yannis Kilisesi, Rahmi Koç Müzesi Taksiyarhis Kilisesi ,Tarihi Cunda evleri, Tarihi Kilise ve Manastırlar.

Buradan Ayvalık’a geçiyoruz. Şeytan sofrası, birbirinden önemli ve tarihi cami ve kiliseleri ile ufak ama kültür zenginliğimizin en yoğun yaşandığı bölgelerden biri.

Son durağımız olan Kazdağlarına geçiyoruz. Burayı kelimelere sığdırmak imkansız. Doğasıyla, oksijen zenginliğiyle sizi kendine hayran bırakan Kazdağları’ndan ayrılmak zor gelecektir.

Kazdağları milli parkına gidiyoruz ilk olarak, doğal bitki örtüsü ormanları, sadece bu yöreye münhasır bitki türleri ile sadece ülkemizin değil dünyanın da en önemli ekosistemlerinden birisi. Bu güzel coğrafya, yerüstü ve yeraltı su rezervleriyle, sıcak ve soğuk su kaynaklarıyla, Biga Yarımadası için tam bir hayat kaynağı. İkinci olarak Sutüven şelalesine geçiyoruz. İsmini sıçrayan su anlamına gelen “tüvleyen” sözcüğünden alan şelale, yemyeşil doğası, pınarı, küçük göletleri ve şelalesiyle doğayla bütünleşmek için muazzam güzellikte bir alan.

Sonrasında Hasan boğuldu; Bir efsaneye göre bu gölette boğulan Hasan adlı aşık gençten ismini almış. Hasan Boğuldu şelalesinin efsanesi, filmlere ve Sabahattin Ali’nin öykülerine de konu olmuş. Sabahattin Ali’nin öyküsünde Yörük güzeli Emine’ye kavuşmak için törelere göre 40 okkalık tuz çuvalıyla dağları tepeleri aşan aşık Hasan’ın hüzünlü hikayesini anlatır. Ve Pınarbaşı; Burası günümüzde en cok ilgi duyulan mesire alanı. Son olarak Sarıkız tepesi ne çıkıyoruz; Edremit Körfezine 1726 metre yükseklikten bakıyoruz. Ayvalık adaları, Midilli ayaklarınızın altında. 1574 metre yüksekliğindeki Sarıkız Tepesi en yüksek tepesidir. Muhteşem hikayesi olan bu tepenin hikayesini bizden dinleyin. Bu keyifli turda bizimle olmak dileklerimizle.