7/12 Whatsapp Destek Hattı 0505 118 4092
Voyelle Turizm

Haydi… Bütün Okullar Expo 2016 Antalya’ya..!

Expo 2016 turu düzenleyen Voyelle Tour’un sahibi Özgür Ekiz;“Expo 2016 sona ermeden bütün çocukların görmesi gerekiyor. Bizler elimizden geleni yapıyoruz ama okulların da istekli olması gerekiyor“dedi. Nilgün ATAR-ÖZEL

NİLGÜN ATAR- turizmhaberleri.com
Türkiye’nin ilk Expo’sunun sonuna geldik. Expo 2016 Antalya hem ülke olarak yaşadığımız sıkıntılı süreçten kaynaklanan nedenlerden, hem tanıtım eksikliği, hem de ilgili paydaşların Expo’yu yeterince sahiplenmemesinden dolayı hedeflerine ulaşamadı. Özetle Türkiye’nin Expo’dan haberi olmadı, farkına varılmadı, önemi anlaşılamadı.

Peki Seyahat acentaları Expo’nun neresinde kaldı.¿ Expo’nun sektörel anlamda sahiplenilmesi konusunu ve diğer başlıkları Nazilli merkezli Voyelle Tour’un sahibi Özgür Ekiz ile konuştuk. Expo 2016 Antalya’ya tur düzenleyen yetkili seyahat acentası olarak ön plana çıkan Voyelle Tour’un sahibi Özgür Ekiz’in, Expo 2016’nın okullarda tanıtımı ve turlarla ilgili önemli çalışmaları var.

Özgür Ekiz Aydın Nazilli 1984 doğumlu. İngilizce öğretmeni olmak isterken kendisini Erciyes Üniversitesi Japon Dili ve Edebiyatı bölümünde buluyor. İstemeyerek girdiği bu bölümü başarıyla bitiriyor ve Bakanlıktan Japonca Turist Rehberliği kokart’ını alıyor. Ardından da Voyelle Tour isimli seyahat acentesini kuruyor. Özgür Ekiz ile gerçekleştirdiğimiz röportajda Expo 2016’yı sektörün bakış açısıyla değerlendirdik. İşte sohbetimizden çarpıcı açıklamalar:

Tüm ülkelerin kazanmak için kıyasıya yarıştığı Expo, Türkiye’nin de ilki.. Expo 2016 Antalya’nın sonuna geldik. Tanıtım, sahiplenme ve organizasyon açısından Expo sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz¿
Evet, sizin de söylediğiniz gibi tüm ülkeler kıyasıya rekabet içinde bu etkinliği ülkelerinde sergilemek istiyorlar. Çünkü bu tür organizasyonlar ülkelerin kendilerini Uluslararası platformda tanıtmaları için büyük bir şans. Aslına bakarsanız ülkemiz Expo’ yu tanıtma hususunda çok hevesli girişimlerde bulundu. Sadece yollara koyduğu“EXPO’ ya …..km” tabelaları bile çocukların zihinlerinde Expo’yu canlandırdı. Ancak Nisan ayında başlayan ve Ekim sonunda bitecek olan EXPO 2016 çok talihsiz bir döneme denk geldi. Gerek terör saldırıları, gerek patlamalar ve darbe girişimi bu organizasyonun üzerine büyük bir gölge düşürdü. Medyada daha önemli konuların görüşülmesi EXPO 2016’ yı arka plana attı.

EXPO 2016 ANTALYA’DA SINIFTA KALDIK…
Expo 2016 organizasyonunda gözlemlediğiniz eksiklik ve hatalar neler sizce¿
Maalesef bu konuda çok açık söylemeliyim ki; sınıfta kaldık. Elbette içinde bulunduğumuz döneminde etkisi var, bunu inkar edemeyiz. Ancak en azından konusu Çocuk ve Çiçek olan bir organizasyonu hiç olmazsa okullara taşıyabilseydik keşke. Maalesef hiç bir bildirim yapılmadı. Bizler Expo’ yu okullara anlatıyoruz. Derslere girip Expo’ nun içeriğinden bahsediyoruz. Mesela, 23 Nisan’da olduğu gibi yurtdışından öğrenciler Türkiye’ ye getirilmeliydi. Bizim gibi yetkili Acentalara EXPO ile ilgili materyaller; broşür, katalog, afiş desteği yapılabilirdi.

EXPO ilk açıldığında giriş ücretleri çok yüksekti.. İlk açıldığında 60 TL ye girilebilen EXPO; şu an; öğrenciye bedava, yetişkine ise 15 TL ye düşmüş durumda. Keşke en baştan güzel bir fiyat uygulansaydı. İşletmelerle ortak çalışmalar yapılabilir, restoranlar ve oteller misafirlerine EXPO biletleri verebilirlerdi. Büyükşehir Belediyeleri her gün 30-40 otobüs ücretsiz Çanakkale turu yapmak yerine; Öğrencileri EXPO’ ya taşısaydı da tüm dünyaya ne kadar canlı ve heyecanlı bir EXPO geçirdiğimizi gösterebilseydik.

SEYAHAT ACENTELERİ EXPO’NUN BEL KEMİĞİNİ OLUŞTURMALIYDI…..
Seyahat acentaların rolü, yaratıcılığı ve desteği bu organizasyonda çok önemliydi.. Sektörel sahiplenme açısından bu konuda neler söyleyeceksiniz¿
Seyahat Acenteleri aslında bu organizasyonun en üst kısmında, bel kemiğini oluşturan kurumlar olmalıydı. Acentelerin en büyük kozu Okul gruplarıdır. Ancak EXPO’ nun büyük bir kısmının yaz tatiline denk gelmesi ve okulların geç açılması okul grup taleplerini azalttı. Ve de OHAL sürecinde olmamız nedeniyle; Okul idarecileri tur düzenlenmesi hususunda çok hassaslar. Çoğu idareci yapmak istemiyor.

Peki neler yapılması gerekiyordu sizce¿
Aslında yapılması gereken şuydu: Cumhurbaşkanlığı ve Milli Eğitim bakanlığı; okullara Expo’ yu bir eğitim gezisi olarak tanımlamalı, gezi yapmalarında sakınca olmadığını anlatmalıydı. Seyahat Acentelerine verecekleri destekle, çok uygun, ucuz fiyatlı geziler çıkartılmalı ve EXPO ANTALYA tüm dünyaya bir örnek olmalıydı. Maalesef, insanlar içinde bulunduğumuz süreçten dolayı bırakın gezmeyi dışarı bile çıkmaya korkuyorlar. Ve bu da Acenteleri olumsuz yönde etkilemekte. ..

Aydın’dan Expo 2016 Antalya turu düzenliyorsunuz. Başka acenteler de var mı¿ Tur detaylarını anlatır mısınız¿
Biz iki arkadaş; JAMES COOK TRAVEL’ ın sahibi Sayın MURAT YAMAN ile ilk EXPO acenteliği söz konusu olduğunda hemen başvurularımızı yaptık ve Aydın Bölgesinde sadece 2 yetkili acente olarak görev aldık. İlk başlarda çok heyecanlıydık. Ama maalesef yüklenici firmadan gerekli destekleri göremedik. Gerek bilgilendirme gerek materyaller konusunda. Aslında bizim gibi yetkili acenteler Antalya’ ya davet edilip açılıştan önce EXPO 2016 bizlere tanıtılabilirdi. Ki biz o zaman EXPO yu daha da bilinçli bir şekilde herkese anlatabilirdik. Ama hayaller üzerine kurulu bir sistemde gitmediğimiz görmediğimiz EXPO yu okullarımıza, çocuklarımıza anlatmaya çalıştık.

Bu arada güzel yapılan bir şeyden de bahsetmek istiyorum: EXPO ya gelen çocukların Antalya Akvaryumu da görmesi sağlandı. Expo girişi+öğle yemeği+akvaryum olan çok güzel paket programlar hazırlanmış. Bu bizim çok işimize yaradı. Bunu uygulamaya geçirenlere çok teşekkür ediyorum. Antalya’ ya getirdiğimiz misafirlerimizi, Düzler Çam’ında bir kahvaltı ile güne başlatıp, Akvaryum, Düden şelalesi, Kaleiçi, Expo girişi şeklinde paket programlarımızı günü birlik olarak Aydın bölgesinden gerçekleştiriyoruz. Konaklamalı turlarımız da ise Aspendos, Side, Alanya’ yı da turlarımıza ekliyoruz.

Expo 2016 Antalya sona ermeden okullarla Expo turu düzenlenmesi ile ilgili neler yapılabilir¿ Çocuk ve çiçek temalı expo’muzun çocuklarla bulaşabilmesi için önerileriniz neler¿
Evet… artık son 3 haftaya girdik. Bizim de okul açıldığında aldığımız rezervasyonlarımız var. Nasip olursa bu hafta 15 Ekim de her hafta sonu olacak şekilde okul gruplarımızı ve yetişkinlerimizi Antalya’ ya götüreceğiz. Benim çağrım öncelikle velilere ve okullara. Mutlaka veliler okullarına baskı yapsınlar. Bakın ülkemize ilk defa gelen bir organizasyon ve bir daha belki 50 belki 100 sene sonra gelecek. Çocuklarımızın, ufuklarını geliştirecek; Japonya Osaka Expo’sundan sonra en çok ülke katılımı olan, tam 58 ülkenin yer aldığı bu organizasyona herkesin özellikle bütün çocukların görmesi, deneyimlemesi arzusu içerisindeyiz. Bizler elimizden geleni yapıyoruz. Ama devletimizin tek bir çağrısı ile bütün okullar EXPO yollarına düşebilir. Yapılacak olan bu kadar basit. Hem EXPO tanıtılacak, hem çocuklarımızın ufku açılacak, hem de bizim gibi iç turizm yapan seyahat acenteleri için bir katkı ve destek olacaktır.

Önümüzdeki 2017 turizm sezonu ile ilgili beklenti ve planlarınız nedir¿
EXPO 2016 maalesef ama maalesef, üzülerek söylüyorum ziyan oldu gitti. İçinde bulunduğumuz şartlardan ötürü yeteri kadar itibar ve ilgi göremedi. Ve ülkemizi de 30 Ekim’de terk ediyor. Bizim açımızdan da güzel bir sezon geçirmemize neden olabilirdi. Zaten bitmiş olan dış turizminin yerini İç Turizm ile doldurmaya çalışıyoruz. Ama şunu bilmeliyiz ki hiçbir zaman, dış turizmin yerini tutamaz. Ülkemiz Turizm ülkesi ve turizme büyük bir ihtiyaç var. Ben Japonca Kokartlı rehberim. Ancak tam 2 senedir Japon yüzü göremiyoruz. Sadece Japon değil hiçbir gelişmiş ülke vatandaşı artık ülkemize uğramıyor. Bizler de kendi halkımızı nasıl daha uygun fiyata gezdirebiliriz, nasıl insanları evlerinden çıkartabiliriz diye fizibilite çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu konuda, hükümetimizden, dış pazara verdiği destek gibi teşvikler ve 0 faizli kredi gibi olanaklar bekliyoruz. Tek dileğimiz, ülkemizin içinde bulunduğu bu zorlu süreçten hemen çıkması ve geleceğe daha güvenle, sağlam bir şekilde adım atmak…

bilgi için: Voyelle tour
0256 312 4092 – 0505 118 4093
Cumhuriyet Mah. Devlet Kara Yolu üzeri No:1 (
Eski SGK Yanı) Nazilli / AYDIN

Open chat
Voyelle Tour'a Hoşgeldiniz
Merhabalar Voyelle Tour Ayrıcalıklı Aydın Çıkışlı Turlar Sayfamıza Hoşgeldiniz !